Connect with us

Dijaspora

AMERIČKI MEDIJI O SRBINU IZ MIČIGENA: Jovo napravio džinovskog medveda i dao mu ime – Donald Tramp!

Published

on

Kad Vas put navede kroz živopisni krajolik nedaleko od mesta Vulkan u američkoj državi Mičigen, u podnožju Železnih planina, ne propustite priliku da obiđete lokalnu atrakciju na Autoputu broj 2, ogromnog betonskog medveda na kome je njegov autor pred prošlogodišnje izbore ispisao veliki natpis – Donald Tramp!

Nedaleko odatle nalazi se i kamp i odmorište za turiste, gde možete da upoznate vlasnika Džona Jovu Radlovića, kreatora pomenutog mede.

-Tog medveda sam napravio pre više od 20 godina, od betona i armature. Visok je preko 6m ili 22 fita, a 25 tona težak. Trebalo mi je 8 meseci da ga napravim ovakvog kakav je danas. Ali, vredelo je. Od 2000.godine pa do danas ovu moju atrakciju obišlo je sigurno preko milion turista, počinje Radlović svoju priču za Serbian Times.

SAMOUKI UMETNIK IZVAJAO NAJVEĆEG MEDVEDA U SAD: Jovo Džon Radlović

Otkud ideja da se izvaja džinovski medved, jeste li završili ranije neke vajarske škole?

-Nisam, ja sam ti prirodno talentovan od malih nogu, uvek mi je bila želja da napravim jedan takav objekat. Na kraju sam rešio da sam sebi ispunim želju. Kad sam ga tek napravio došli su silni novinati, televizija, da me snimaju, uzimaju izjave. U vestima je išao prilog u kome su rekli: “Dobro veče. Kao što unate, ima mnogo medveda u Mičigenu, ali najveći je ipak onaj u gradu Vulkanu, kiga je napravio Džon Radlović”. To me iznenadilo, a naročito kada mi je opština dala pohvalu doživotnu za razvoj turizma. Na toj lokaciji smo nekada inače imali restoran, prodavali sladoled i sendviče.

SIMBOL CELOG REGIONA: Jovin medved visok 6 metara i težak 25 tona

Drugi put su novinari došli prošle godine, kada je Jovo medvedu nadenuo ime Tramp…

-Jeste, dolazili su tada da me pitaju, mislili su da su to uradili neki vandali, a ja sam ima rekao da sam to uradio ja. Da imam pravo svpom medvedu da dam ime. A dao sam mu ime po Trampu zato što mnogo volim našeg bivšeg predsednika.

Načuo sam da će medveda uskoro možda da pomere zbog proširenja puta. Ceo kraj je poznat po turizmu, svake godine dolazi dosta ljudi, a na vrh brda je poznato skijalište – Norway mountain, sa 90-metarskom skakaonicom na kojoj se svake godine održavaju svetska takmičenja.

ATRAKCIJA ZA TURISTE: Za 20 godina preko milion posetilaca je videlo Jovinog medu

Kada ste došli u Ameriku, odakle su Vaši Radlovići izvorno?

-Mi smo iz okoline Bosanskog grahova, iz sela Radlovići. Došao sam ovde pre 50godina, kad mi je bilo 12. Ovde sam završio srednju školu, posle fakultet. Zaposlio sam se u Čikagu, na aerodromu O’Heri kao agent, opremali smo internacionalne letove, čak i naš JAT u to vreme. Položio sam tada i za pilota, ali nisam imo sreće da poletim i zaposlim se u kompaniji jer su tada vladalki sindikati koji nisu voleli nas dođoše. Odlučio sam da napustim sve i vratim se kući, kod mojih u Indijanu.

Tu sam oženio Ljubinku, izrodio četvoro dece i nastavio da vozim manje avione godinama kasnije. Moji roditelji su imali restoran pa sam s njima radio kratko vreme, a onda mi se otvorila prilika da kupim SHELL benzinsku pumpu. To sam držao dosta dugo, posle napravio jedan tržni centar sa 7 lokala, koji sam prodao investitatoru iz Indije. Trenutno držim neke manje lokale i nekretnine u Indijani i Mičigenu, gde mi je medved.

Kako dođoste do Mičigena?

– Kad sam bio mlađi bio sam član skijaške reprezentacije USA i takmičio se u skakanju sa skakaonice. Često smo dolazili u Mičigen na pripreme i takmičenja tako da sam zavolio gornji Mičigen i njihovu prirodu koja me je podsećala na naš kraj, na Bosnu. Bavio sam se i lovom još od 80-te i na kraju rešio da kupim imanje sa lepim jezerom i bogatim životinjskim i biljnim svetom.

Kažete da vam je malo ostalo do penzije i da bi voleli da neko drugi preuzme brigu o medi Trampu i i Vašem kampu…

-Imao sam radioterapiju pre dve godine pa sam malo oslabio. Fala Bogu sad sam super, ali vreme mi je za penziju. Lepo bi bilo da neka mlađa osoba preuzme taj lokal i imanje, na kome turisti mogu da se bave lovom i ribolovom. Voleo bih da to bude neko naš, pa da otvori naš restoran, raspali vatru i počne da pravi ćevape i druge specijalitete. Dolazili bi sigurno ovi naši iz Milivokija i Čikaga, pa čak i ako se ne bave sa sportom, mogli bi da se opuste u prirodi. Nema ništa lepše nego hodati kroz borovu šumu i napiti se hladne vode sa izvora, podseća na one naše planine, budi nostalgiju za zavičajem…