Connect with us

aktuelno

HUMANITARCI UZVRAĆAJU UDARAC: Ko plaća novinara i urednika “Novosti” da vode kampanju protiv 28.Juna?!

Published

on

U proteklih nekoliko nedelja beogradski internet portal “Novosti” objavio je serijal od više negativno intoniranih tekstova o radu Humanitarne organizacije 28.JUN čije je sedište u Srbiji, a koje je široj javnosti poznato po svojim humanitarnim aktivnostima na nekoliko kontinenata.

U organizaciji “28. JUN” kažu da su iznenađeni ovom “ničim izazvanom kampanjom” i posumnjaju u časne namere i motive novinara i urednika, kao i medijske kuće koja stoji iza nje…

-Imamo razloga da verujemo da su pojedini novinari i urednici Novosti primali novac u zamenu za klevetu naše organizacije. Naši volonteri su bili iscrpljeni vodeći jednu od najvećih akcija prikupljanja sredstava u Srbiji ikada za novu kuću malog Pavla Dimitrijevića kada je tri nedelje nakon početka njene gradnje u “Novostima” izašao tekst u kmome se navodi da “smo se obogatili“ na patnjama ove porodice. Ovo je bilo mesecima pre nego što smo završili prikupljanje donacija. Još bizarnije je to da je nekim drugim organizacijama koje ovaj list hvali u nekim slučajevima potrebno i više od 10 meseci za kupovinu kuće, kaže Snežana Dimitrijević, potpredsednica “28.JUNA” i dodaje:

-Takođe, sumnjivo je i to da je članak potpisan samo inicijalima novinara, ali smo od izvora koji ima saznanja o situaciji saznali njegovo ime (novinara). Potvrdili smo ovo ime sa drugima koji rade u listu i pokazalo se da je tačno. Novosti su nekoliko dana kasnije potvrdile identitet novinara, a isti izvor nam je rekao da ima moralnu obavezu da nas obavesti da je novinar zajedno sa urednikom uzeo novac od druge organizacije da nas okleveta.

Ona takođe ističe i sledeće::

-Ova vrsta zlonamerne dezinformacije ugrožava bezbednost naših volontera u Srbiji i neće se tolerisati. Koristeći ime jednog lista koji je nekada bio poštovan u Srbiji, novinar i urednik su počeli da maltretiraju naše kontakte, čak se pretvarajući da su u jednom trenutku zainteresovani za kupovinu Pavlove nove kuće, sa ciljem da podignu cenu. U toku je sudski postupak protiv lista i mi smo podelili detalje ovog slučaja sa ljudima u internacionalnim medijima koji su započeli sopstvene istrage, konstatuje Snežana Dimitrijević iz humanitarne Organizacije “28.JUN”.

DEZINFORMACIJAMA UGROŽENA BEZBEDNOST VOLONERA: Aktivisti 28.Juna na zadatku

Koristeći svoje zakonsko pravo za objavljivanje odgovora na navode iznesene u tekstovima “Novosti” advokati Anja Kurteš i Marko Pantić u ime Organizacije 28.JUN uputili su našoj redakciji odgovore na konstatacije izrečene u ukupno 10 tekstova koji su u međuvremenu objavljeni.

Mi ih prenosimo u potpunosti, uz redakcijsku opremu…

DONACIJA TIRŠOVOJ

Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 29.09.2022. godine, pod naslovom „28. JUN“ NIJE DAO NI DINAR: NVO OBJAVILA DA JE DONIRALA 200.000 DINARA „TIRŠOVOJ“, U BOLNICI DEMANTUJU“, Organizacija „28. jun“ ističe da obično ne objavljuje ugovore o donacijama. Međutim, kako je na portalu „Novosti.rs“ objavljen još jedan tekst koji obiluje brojnim netačnim informacijama o organizaciji, odlučili smo da detalje transakcije objavimo javnosti.U naslovu i tekstu se tvrdi da „28. jun“ nije dao ni dinar bolnici „Tiršova“, što predstavlja neistinitu i neproverenu tvrdnju, i u suprotnosti je sa Kodeksom novinara Srbije. Naime, organizacija „28. jun“ je, nakon što je odlučeno da se uputi donacija Univerzitetskoj dečjoj klinici „Tiršova“, stupila u kontakt sa rukovodstvom ove zdravstvene ustanove.

Po dogovoru sa rukovodstvom bolnice, zaključen je Ugovor o donaciji koji je u ime bolnice „Tiršova“ potpisao dr Siniša Dučić (v.d. direktora). Navedenim ugovorom organizacija „28. jun“ se obavezala da Univerzitetskoj dečjoj klinici donira antidekubitalne podloške i transportnu tablu za odeljenje kardiohirurgije Klinike – kupljene od firme „Simplex“, sve u skladu sa Profakturom br. 1922/2022 od dana 15.09.2022. godine. Dokaz o uplati po profakturi se nalazi u prilogu ovog odgovora. Takođe, opreza radi napominjemo da je u dogovoru sa zdravstvenom ustanovom ustanovljeno da je u ovom trenutku neophodnije da donacija bude u vidu opreme, umesto u novcu.

Zbog malicioznih navoda objavljenih na internet portalu „Novosti.rs“, usmerenih isključivo na rušenje ugleda organizacije „28. jun“ ističemo da je vrednost ove donacije iznosila 223.889,00 dinara (sa PDV-om).

CRNO NA BELO: Detalji transakcije vezane za kupovinu opreme za bolnicu “Tiršova”

28.JUN: NIJE BILO PRETNJI NOVINARKI “NOVOSTI”

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 30.09.2022. godine pod naslovom „CRTAJU METU NA ČELU NOVINARKI „NOVOSTI“: Organizacija „28. jun“ nastavlja pritiske na našu redakciju“, organizacija „28. jun“ ističe da nikada nije uputila nikakve pretnje novinarki Jeleni Skenderiji, redakciji internet portala „Novosti.rs“, niti internet portalu „Novosti.rs“.

Organizacija „28. jun“ je saopštila javnosti putem zvaničnih kanala da će pokrenuti odgovarajuće pravne postupke protiv internet portala „Novosti.rs“ i novinarke Jelene Skenderije kao autorke tekstova, zbog neistinitih i zlonamernih tekstova koji su kontinuirano objavljivani na navedenom portalu. Takođe, organizacija „28. jun“ ističe da nikada nije pozvala bilo koga da vrši pritiske na redakciju internet portala „Novosti.rs“, kao i da ne postoji objektivna mogućnost da organizacija kontroliše ponašanje i izjave lica koja „28. jun“ prate na društvenim mrežama.

BORBA ZA SRPSKU STVAR: Predsednik udruženja Filip Janković sa Novakom Đokovićem

Naslov i sadržaj teksta objavljenog 30.09.2022. godine na internet portalu „Novosti.rs“ na zlonameran način pokušavaju da prosečnog čitaoca navedu na zaključak da organizacija „28. jun“ direktno i preko svojih pratilaca vrši pritisak na redakciju internet portala Novosti.rs, putem različitih pretnji i uvreda, što predstavlja apsolutno neistinitu informaciju.

Organizacija „28. jun“ će, i pored medijske hajke koju sprovodi internet portal Novosti.rs, nastaviti da pruža pomoć najugroženijima, uključujući i porodicu Dimitrijević. Pored toga, „28. jun“ nikada ni na koji način nije saopštio da je donacija uslov za operaciju Pavla Dimitrijevića u Univerzitetskoj dečjoj klinici „Tiršova“.

Takođe, „28. jun“ će nastaviti da donira pomoć bolnicama i drugim zdravstvenim ustanovama, kao što je Univerzitetska dečja klinika, kao vid podrške tim ustanovama u pružanju pomoći onima kojima je potrebna.“

ŠTA JE ZAPRAVO PISAO “FORBS”

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 01.10.2022. godine, pod naslovom „NA PAPIRU VEĆE DONACIJE DA BI POREZ BIO MANJI: U zakonitost rada NVO „28. jun“ svojevremeno posumnjao i časopis „Forbs““, organizacija „28. jun“ ističe da članak iz časopisa „FORBS“ sadrži netačnu informaciju o iznosu donacije.  Informacije koje se navode u predmetnom članku su paušalne i neproverene, i kao takve nisu potkrepljene nijednim odgovarajućim dokazom, što je bilo neophodno učiniti s obzirom na karakter optužbi.

Povodom navoda iz teksta koji parafraziraju saopštenje Eparhije Raško-prizrenske iz 2018. godine, zahtevamo da objavite navode našeg demantija iz iste godine:

BLISKA SARADNJA SA CRKVOM: Sa počivšim mitropolitom Amfilohijem

1. Humanitarna organizacija nikada nije pozvala na prikupljanje sredstava za manastir Devine vode, već je realizovala donaciju iz sopstvenih sredstava. Smatramo da donacija u iznosu od 2.000 kanadskih dolara nije „mala“ donacija.

2. Ni u jednoj objavi nije navedeno da je manastiru Sveti Arhangeli bilo šta donirano.

3. U zvaničnoj objavi naše organizacije u decembru 2017. godine jasno je navedeno da je narodnoj kuhinji i vrtiću na Kosovu i Metohiji dostavljeno oko 20 paleta hrane. Takođe, izražena je duboka zahvalnost dobrotvornom fondu Čovekoljublje uz čiju saradnju je ceo projekat i realizovan. Sav trošak prevoza i dostave snosila je naša organizacija.

4. Aktivnosti koje naša organizacija sprovodi pred najvišim telom međunarodne zajednice usmerene su na borbu za pravdu i istinu za naš narod, te smatramo da je jasan motiv pokretanje inicijative za potpisivanje peticije za očuvanje srpskog kulturnog nasleđa na Kosovu i Metohiji. Ostaje nejasno zbog čega je ovaj akt protumačen kao negativan.

5. Organizacija „28. JUN“ je u 2017. godini stekla konsultativni status pri Ujedinjenim Nacijama, a da bi to uopšte bilo moguće, finansijsko poslovanje organizacije je detaljno provereno od strane kanadske računovodstvene firme koja kontinuirano vodi računa o našim finansijama.

6. Organizacija „28. JUN“ je strogo volonterska organizacija, te nas pokušaji da se ukalja naša reputacija navode da pomislimo da je cilj da se druge humanitarne organizacije istaknu u prvi plan, koje organizacije iako se vode kao volonterske, u svojim redovima imaju zaposlene.

Svi navodi objavljeni u tekstu predstavljaju neproverene i neistinite informacije, koje za svrhu nemaju verodostojno informisanje javnosti, već isključivo rušenje ugleda organizacije „28. jun“.“

NISMO DAVALI HUMANITARNU POMOĆ ALBANCIMA

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 03.10.2022. godine pod naslovom „POMOĆ ZA SRBE DALI ALBANCIMA NA KOSMETU? Nove obmane organizacije „28. jun“ – organizacija „28. jun“ ističe da su svi navodi u predmetnom tekstu neistiniti i zlonamerni, posebno imajući u vidu da i sam naslov sadrži tvrdnju da organizacija „28. jun“ obmanjuje javnost.

Organizacija „28. jun“ je 2012. godine uputila pomoć u vidu potrošnog materijala i opreme namenjenu Medicinskom centru „Gračanica“ procenjene vrednosti u iznosu od 1,5 miliona dolara.

DONACIJE ZA SRPSKI NAROD NA KOSOVU I METOHIJI: Humanitarni konvoj 28.JUNA iz 2019.godine

Navedeno je izuzetno lako proverljivo, jer je prijem pomoći video dokumentovan od strane medija u Republici Srbiji, uključujući i javni servis Radio televiziju Srbije. Takođe, tadašnji direktor odeljenja za zdravstvo i socijalnu zaštitu opštine Gračanica je u intervjuu za RTS potvrdio da je pomoć pristigla i da se sastoji od neophodne opreme i potrošnog materijala potrebnog zdravstvenim ustanovama.

Imajući u vidu navode u tekstu koji se tiču magazina „Forbes“ i Miloša Šupice, organizacija „28. jun“ ističe da su isti usmereni na rušenje ugleda same organizacije, s obzirom na to da tvrdnje u pogledu manje vrednosti donacije nisu potkrepljene nikakvim konkretnim dokazima, koji su morali biti prezentovani s obzirom na ozbiljnost takvih optužbi.“

O POKLANJANJU LEKOVA SA “ISTEKLIM ROKOM”

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 04.10.2022. godine pod naslovom „POKLONILI I LEKOVE SA ISTEKLIM ROKOM: NVO „28. jun“ svojevremeno u Gračanicu poslao donaciju u kojoj je većina robe bila neupotrebljiva“, organizacija „28. jun“ ističe da je celokupan materijal koji je bio predmet donacije pregledan pre pakovanja i slanja, u cilju provere da je sa materijalom sve u redu i da nijednoj stvari nije istekao rok. Svako drugačije ponašanje bi bilo nezakonito i ne bi bilo dozvoljeno slanje pošiljke iz Amerike, niti bi bio moguć unos u Republiku Srbiju.

Takođe, Miloš Šupica, koji se pominje u nekoliko tekstova objavljenih od strane internet portala „Novosti.rs“ je čovek koji je „28. jun“ i povezao sa kompanijom iz Sijetla, od koje je nabavljena oprema koja je bila predmet donacije.

NA NJIMA SVE OSTAJE: Novogodišnji paketići za decu sa Kosova

Konačno, ističemo da je predsednik organizacije „28. jun“, Filip Janković, u junu 2016. godine posetio Gračanicu kako bi se lično uverio da je donacija koja je poslata prispela na adresu. Svi lekari sa kojima je razgovarao izrazili su zahvalnost povodom donacije.

Prema tome, zlonamerne su i neistinite sve informacije objavljene u predmetnom tekstu, i usmerene su isključivo na rušenje ugleda „28. juna“ i stvaranje animoziteta prema organizaciji.“

LAŽNE SLIKE ZA DONATORE?

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 06.10.2022. godine pod naslovom „LAŽNIM SLIKAMA PRIVLAČILI DONATORE: Humanitarna organizacija „28. jun“ nije objavila podatke o rezultatima svojih dobrotvornih akcija“, organizacija „28. jun“ ističe da su još 2013. godine objavljeni rezultati velike akcije pod nazivom „Srpske zemlje – srpski rod“. U navedenoj akciji prikupljeno je 55 tona pomoći koja je prosleđena srpskim medicinskim institucijama širom teritorija bivše Jugoslavije.

Takođe, u okviru akcije „Srpske zemlje – srpski rod“, pomoć je bila upućena i Kliničkom centru u Nišu, čiji se tadašnji direktor na konferenciji za medije javno zahvalio na obimnoj pomoći. Nakon toga, predsednik organizacije „28. jun“ je 2016. godine posetio Klinički centar u Nišu, sa ciljem da se ustanovi na koji način se koristi donirana medicinska oprema, što je, takođe, dokumentovano u medijima.

Pored toga, ističemo da su  zlonamerni navodi da je organizacija „28. jun“ koristila lažne fotografije kako bi privlačila donatore, imajući u vidu da su isti neistiniti, neprovereni i usmereni isključivo na rušenje ugleda organizacije. Nijedna fotografija koja je objavljena nije obmanula javnost u pogledu za koga ili za šta se prikuplja pomoć.

U pogledu ostalih navoda iz teksta, organizacija „28. jun“ naglašava da predstavlja prvu humanitarnu organizaciju sa Zapadnog Balkana koja je stekla posebni konsultativni status pri Ekonomskom i socijalnom savetu Ujedinjenih nacija (ECOSOC), ostvarila saradnju sa Odeljenjem za globalne komunikacije Ujedinjenih nacija, kao i status učesnika u Globalnom dogovoru Ujedinjenih nacija.

Pored toga, organizacija „28. jun“ je jedina humanitarna organizacija u regionu koja je odobrena od strane CAF America, nakon detaljne provere finansija, rada na terenu, merljivih rezultata i organizacione strukture.

“NE KOSOVO U UNESCO”

Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 08.10.2022. godine pod naslovom „ DONATORI IZ PETICIJE: Kako je NVO 28. jun prisvojila akciju koja je bila uspešna i pre njihovog uključivanja “, organizacija „28. jun“ ističe  da je kampanja “Ne Kosovo u Unesko” vođena zajedno sa Borisom Malagurskim i da je tom prilikom prikupljeno oko 200.000 potpisa. Zbog uspešnosti navedene kampanje nam se javno zahvalio i tadašnji premijer, a sadašnji predsednik države.

Imajući u vidu neistinite i maliciozne navode o zloupotrebi mejl adresa potpisnika, „28. jun“ ističe da su svi potpisnici bili jasno i nedvosmisleno obavešteni da potpisivanjem peticije pristupaju na našu mejling listu, te da ćemo im na mejl adresu koju ostave slati obaveštenja o našim aktivnostima i napretku akcije za koju su i potpisali peticiju.

Konačno, navodi da je molba za novčanu pomoć u iznosu od 10 ili 20 dolara mnogima izgledala kao uslov za potpisivanje peticije su potpuno paušalni, nisu zasnovani ni na jednoj činjenici, neistiniti su i zlonamerni. Celokupan tekst je, zapravo, skup neistinitih i neproverenih informacija, čija je jedina svrha stvaranje animoziteta prema organizaciji „28. jun“.“

NOVAC ZA MALOG PAVLA

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 21.09.2022. godine pod naslovom „OGLASILA SE ORGANIZACIJA „28. JUN“: Povodom akcije prikupljanja novca za malog Pavla Dimitrijevića“, organizacija „28. jun“ ističe da navodi u tekstu nisu potkrepljeni činjenicama, neistiniti su i usmereni na stvaranje nepoverenja i animoziteta prema organizaciji.

Naime, tema predmetnog teksta je, zapravo, komentarisanje odgovora upućenog od strane organizacije „28. jun“ povodom teksta objavljenog ranije tog dana na internet portalu „Novosti.rs“, malicioznog naslova i sadržine „HUMANITARCI KORISTILI TEŠKU SUDBINU PAVLA – Uplaćene hiljade evra, a isporučeni šporet i frižider“, što je samo po sebi u suprotnosti sa Kodeksom novinara Srbije.

Organizacija „28. jun“ naglašava da se porodica Dimitrijević nalazi u izuzetno teškoj materijalnoj situaciji i živi u uslovima koji nisu dostojni nijednog čoveka, pri čemu imaju i dvoje jako bolesne dece. Cilj organizacije je bio da se prikupe sredstva kako bi se porodici pomoglo u svakom smislu – počev od nege i lečenja dece, do obezbeđivanja odgovarajućih stambenih uslova. Sve navedeno je bilo detaljno opisano u pozivu koji je „28. jun“ uputio za donacije, i ni u jednom trenutku nije navedeno da se novac prikuplja za operaciju deteta, već je naglašeno da će detetu biti potrebno deset operacija – što je bila prvobitna prognoza doktora.

POMOĆ ZA PAVLA: Istina o zakazivanju operacije za malog Pavla Dimitrijevića (sa porodicom na slici)

Neprofesionalno je, zlonamerno i nije u skladu sa novinarskom etikom izvrtanje činjenica i obmanjivanje čitalaca na ovakav način. Sama operacija je besplatna, odnosno pokrivena je od strane budžeta Republike Srbije, ali sve ostalo košta – lekovi koji su porodici potrebni, transport do bolnice, i tako dalje. Upravo je i portal „Novosti.rs“ u tekstu objavljenom takođe 21.09.2022. godine u 09:30 preneo izjavu doktora Branislava Trifunovića da je „Pavlu operacija zakazivana više od pet puta, ali je svaki put otkazivana zbog njegove bolesti ili zato što se nisu pojavili u zakazanom terminu“ – što potvrđuje tvrdnju da je porodici novac bio potreban kako bi Pavle uopšte i došao u bolnicu radi operacije. Maliciozni su navodi da je javnost bila pod utiskom da se novac skuplja za operaciju, imajući u vidu da organizacija „28. jun“ to nikada nije navela. 

Takođe, komentari autora teksta u pogledu kupovine kuće za porodicu Dimitrijević su ništa drugo do neproverene i neutemeljene tvrdnje, opet usmerene na stvaranje animoziteta prema organizaciji.

Svi finansijski izveštaji u Republici Srbiji predstavljaju javne dokumente i javno se objavljuju. Prema tome, i organizacija „28. jun“ poštuje propise Republike Srbije i javno objavljuje svoje finansijske izveštaje. S tim u vezi, „28. jun“ naglašava da je jedina organizacija sa Zapadnog Balkana koja ima konsultativni status pri Ujedinjenim nacijama, a da bi stekla takav status, svi finansijski izveštaji su bili detaljno nadgledani 18 meseci pre nego što je odluka doneta.

Takođe, važno je napomenuti da trenutka objavljivanja teksta niko iz organizacije „28. jun“ nije bio kontaktiran od strane internet portala „Novosti.rs“ u pogledu provere informacija koje su objavljene u tekstu.“

KO ZARAĐUJE OD SKUPLJANJA HUMANITARNIH PRILOGA?

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 05.10.2022. godine, pod naslovom: „ZARAĐUJU OD SKUPLJANJA DOBROTVORNIH PRILOGA? Organizacija „28. jun“ zloupotrebila nazive kompanija, moguće i da zadržava deo priloga“, ističemo da je organizacija „28. jun“ u Srbiji registrovana u formi udruženja  u skladu sa zakonom. Član 36 Zakona o udruženjima definiše na koje načine udruženje može ostvarivati prihode. Našu delatnost u Srbiji, kao i u svim zemljama u kojima obavljamo delatnost, vršimo u potpunosti u skladu sa svim zakonima.

Što se tiče malicioznih navoda da „dobar deo novca humanitarci ostavljaju u svojim džepovima“, navodimo da neprofitna organizacija, kao što je „28. jun“ koja obavlja delatnost isključivo na volonterskoj bazi – ne može da ništa da „ostavi u svom džepu“.

POMOĆ PORODILIŠTIMA: 28.JUN u ovogodišnjoj akciji za porodilišta u Kraljevu i Leskovcu

Takođe, apsolutno su netačni navodi da ljudi koji doniraju preko naše organizacije „ne dobijaju priznanice“. Ko god je putem naše stranice donirao, automatski je dobio poruku putem mejla sa svim podacima o donaciji. Što se tiče donacija putem SMS poruka, pošiljalac nakon slanja poruke automatski dobija povratnu poruku kojom se potvrđuje da je donacija upućena.

I u ovom tekstu se pominju zlonamerni navodi o „krađi mejl adresa korisnika“. S tim u vezi – navodimo da smo sve mejl adrese koje imamo u bazi podataka dobili na način što su ljudi sami ostavljali svoje mejl adrese i saglašavali se da budu obaveštavani kako o detaljima akcije u kojoj su učestvovali, tako i o budućim akcijama koje naša organizacija sprovodi. Organizacija „28. jun“ naglašava da svi navodi u tekstu nisu zasnovani na istini i činjenicama i da su usmereni isključivo na širenje lažnih informacija i neosnovanih ličnih zaključaka autora teksta u cilju stvaranja animoziteta i nepoverenja prema organizaciji.“

KO GOVORI U IME SRBIJE?

„Povodom teksta objavljenog na internet portalu „Novosti.rs“ dana 07.10.2022 godine, pod naslovom: „U IME SRBIJE GOVORI TAMARA, A NE „28. JUN“: Humanitarna organizacija na društvenim mrežama ponovo, vešto, javnost dovodi u zabunu“, organizacija „28. jun“ ističe da portal Novosti.rs ovim tekstom nastavlja hajku na našu organizaciju bez ikakvih dokaza i postupa u suprotnosti sa odredbama Kodeksa novinara Srbije i Zakona o javnom informisanju i medijima.

Naime, Tamara Stojković je direktor organizacije „28. jun“ za Balkan, ali je ujedno i član zvanične delegacije Srbije koja učestvuje u radu Generalne skupštine UN-a. Imajući u vidu da je „28. jun“ ponosan na uspehe svojih članova, čestitali smo Tamari povodom obraćanja u UN-u objavom na zvaničnom Instagram i Fejsbuk profilu, koju citiramo u celosti:

„Naša direktorka za Balkan, Tamara Stojković, obratila se Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija u svojstvu člana zvanične UN delegacije Srbije, kao predstavnik omladine – čestitamo, Tamara!“  

Dakle, kako se u samoj objavi navodi da je Tamara Stojković deo zvanične delegacije Republike Srbije u UN i to kao predstavnik omladine, ostaje nejasno na osnovu čega je autor teksta zaključio da naša organizacija obmanjuje javnost. Ni u jednom trenutku nismo napisali da Tamara Stojković predstavlja našu organizaciju u UN-u, niti je to bilo ko, osim autora teksta, mogao da zaključi.

PREDSTAVNIK SRBIJE: Direktorka 28.JUNA Tamara Stojković u Ujedinjenim nacijama

Organizacija „28. jun“ ističe da ima i svoje predstavnike u UN-u već četiri godine, s obzirom na konsultativni status koji ima u Ujedinjenim nacijama, te bi, pored svih drugih očiglednih razloga, bilo apsolutno besmisleno postupati na način na koji se navodi u tekstu.

Prema tome, očigledno je da je po sredi izvrtanje činjenica i manipulisanje informacijama od strane autora teksta i internet portala „Novosti.rs“, u cilju rušenja ugleda i stvaranja nepoverenja prema humanitarnoj organizaciji „28. jun“, što je u suprotnosti sa osnovnim postulatima novinarske etike i profesije.“, zaključuje se u odgovoru koju je humanitarna Organizacija “28. JUN” uputila redakciji “Novosti” i javnosti preko svojih opunomoćenika iz advokatske kancelarije Anje Kurteš i Marka Pantića, kao i zastupnika organizacije 28.JUN Sava Vojnovića iz Beograda.

Redakcija Novosti pod pretnjom tužbe pomenutih advokata objavila je odgovore humanitarne organizacije 28.JUN na svom sajtu.

Tekst: Advokatska kancelarija KP Legalć/Serbian Times Foto: Organizacija 28.JUN / mediji

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Advertisement